Ben jij een gebruiker van Quickconnect Synology en werkt het niet? Heb je moeite om verbinding te maken met je Synology-apparaat? Dan ben je niet de enige. Veel Synology-gebruikers ondervinden problemen met de Quickconnect-service. Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals netwerkproblemen of verkeerde instellingen, maar het is zeker niet ideaal als je afhankelijk bent van deze service voor je werk of persoonlijke doeleinden. We gaan dieper in op de mogelijke oorzaken van het probleem en bieden we oplossingen om je Quickconnect weer aan de praat te krijgen.
Werkt Quickconnect Synology niet?
Als jij tegen problemen aanloopt met Quickconnect op jouw Synology, hoef je niet te wanhopen. Er zijn diverse stappen die je kunt nemen om dit probleem op te lossen.
1. Controleer of QuickConnect is ingeschakeld
Controleer of QuickConnect is ingeschakeld in de instellingen van je Synology NAS. Ga naar de beheerderspagina en klik op “QuickConnect” in het menu aan de linkerkant. Zorg ervoor dat QuickConnect is ingeschakeld en dat je het juiste ID gebruikt.
2. Controleer of je internetverbinding werkt
Controleer of je internetverbinding werkt en of je internetprovider geen storingen heeft. Controleer of andere apparaten op je netwerk wel verbinding kunnen maken met internet.
3. Controleer of je Synology NAS up-to-date is
Controleer of je Synology NAS up-to-date is door naar het “Control Panel” te gaan en op “Update & Restore” te klikken. Klik op “Live Update” om ervoor te zorgen dat je Synology NAS de nieuwste updates heeft.
4. Controleer of poort 5000 en 5001 open zijn
Controleer of poort 5000 en 5001 open zijn in de firewall van je router en je Synology NAS. Poort 5000 wordt gebruikt voor HTTP-toegang en poort 5001 voor HTTPS-toegang.
5. Controleer of je de juiste URL gebruikt
Controleer of je de juiste URL gebruikt om verbinding te maken met je Synology NAS via QuickConnect. De QuickConnect URL moet er als volgt uitzien: https://voorbeeldnaam.quickconnect.to.
6. Schakel DMZ in op je router
Als je Synology NAS niet werkt met QuickConnect, schakel dan DMZ in op je router en voer het IP-adres van je Synology NAS in. Dit opent alle poorten op je router voor je Synology NAS, wat kan helpen om QuickConnect te laten werken.
7. Probeer een andere webbrowser
Als QuickConnect niet werkt in de webbrowser die je gebruikt, probeer dan een andere webbrowser, zoals Chrome, Firefox of Safari. Mogelijk ligt het probleem bij de webbrowser die je momenteel gebruikt.
8. Schakel softwarefirewalls uit
Als je Synology NAS geen verbinding kan maken met QuickConnect, schakel dan alle softwarefirewalls op je computer uit en controleer of dit het probleem oplost. Sommige firewalls kunnen QuickConnect blokkeren.
9. Neem contact op met Synology-ondersteuning
Als geen van deze oplossingen werkt, neem dan contact op met Synology-ondersteuning voor hulp bij het oplossen van het probleem. Zij kunnen je verder helpen om QuickConnect werkend te krijgen.
Waarom Quickconnect Synology niet werkt
- Je bent niet verbonden met het internet.
- Je hebt de verkeerde poorten doorgestuurd in je router.
- Je hebt geen geldige QuickConnect ID.
- Je gebruikt een verouderde versie van DSM.
- Je hebt een onjuiste firewall configuratie.
- Je hebt geen toestemming om Quickconnect-verbindingen te maken.
- Er is een netwerkstoring.
- Je hebt niet de juiste aanmeldingsgegevens ingevoerd.
- Je gebruikt een onjuist type apparaat.
- Je NAS is offline of niet correct aangesloten.
Wie kan helpen?
Als je problemen ondervindt met Quickconnect op Synology, zijn er verschillende personen of bedrijven die je kunnen helpen. Dit is een lijst met enkele opties.
1. Synology support
Als je een Synology-product hebt gekocht, biedt het bedrijf ondersteuning via hun website. Je kunt een ticket indienen via het supportcentrum om hulp te krijgen bij je problemen met Quickconnect.
2. Forum van Synology
Op het Synology Forum kun je contact opnemen met de community van Synology-gebruikers. Je kunt je probleem posten en hopen dat iemand anders al een oplossing heeft gevonden. Andere gebruikers kunnen je dan hopelijk helpen bij je probleem.
3. IT-consultants
Als je niet technisch bent of als je haast hebt bij het oplossen van je Quickconnect-probleem kun je een IT-consultant inschakelen die verstand heeft van Synology. Deze persoon kan jou helpen bij het vinden van een oplossing.
4. ICT-beheerders
Als je een bedrijf hebt, heb je waarschijnlijk een ICT-beheerder of -afdeling. Deze kunnen helpen bij het oplossen van technische problemen, waaronder problemen met Quickconnect op Synology. Het is waarschijnlijk een goed idee om hen als eerste te raadplegen.
5. Social media
Je kunt ook proberen om contact op te nemen met Synology via hun sociale mediakanalen, zoals Facebook of Twitter. Dit is een minder directe manier om hulp te krijgen, maar het is het proberen waard als je geen andere opties hebt.
Hulp is nooit ver weg als je problemen hebt met Quickconnect Synology. Raadpleeg de bovengenoemde personen of bedrijven om snel weer toegang te krijgen tot jouw bestanden.