Heb je je weleens afgevraagd waarom je bestelling bij Uber Eats niet op tijd of helemaal niet is aangekomen? Misschien heb je zelfs ervaren dat het eten dat je hebt ontvangen koud was of niet overeenkwam met wat je had besteld. Het is natuurlijk frustrerend als je zo’n ervaring hebt met een dienst die bedoeld is om het gemakkelijker te maken om maaltijden te bestellen en te ontvangen. We gaan enkele van de meest voorkomende problemen bespreken die klanten ondervinden bij het bestellen van eten bij Uber Eats.
Veelvoorkomende problemen met Uber Eats
Als je regelmatig gebruik maakt van Uber Eats om maaltijden te bestellen, zijn er waarschijnlijk situaties geweest waarin je tegen problemen bent aangelopen. Misschien duurde het bezorgen van je eten veel langer dan verwacht, waren er problemen met betalingen of ontbraken items in je bestelling. In deze lijst worden veelvoorkomende problemen met Uber Eats besproken en geven we je tips hoe je ze kunt oplossen.
1. Bezorging duurt te lang
Het kan gebeuren dat je bestelling langer duurt dan verwacht om bij jou te worden bezorgd. Dit kan zijn omdat er veel bestellingen zijn, het verkeer druk is, of de bezorger moeite heeft met het vinden van jouw locatie.
2. Verkeerde bestelling ontvangen
Soms kan het voorkomen dat je de verkeerde bestelling ontvangt. Mogelijke oorzaken hiervan kunnen zijn dat de bezorger per ongeluk de verkeerde tas heeft gepakt of dat de bestelling bij het restaurant verkeerd is samengesteld.
3. Problemen met betaling
Het kan voorkomen dat er problemen zijn met de betaling voor je bestelling. Mogelijk is er een storing in het betaalsysteem of is er iets fout gegaan bij het invoeren van de betalingsgegevens.
4. Slechte kwaliteit van het eten
Het kan voorkomen dat het eten dat je via Uber Eats hebt besteld van slechte kwaliteit is. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat het eten tijdens de bezorging te lang onderweg is geweest of dat het eten in het restaurant niet vers genoeg was.
5. Problemen met de app of website
Soms kan de app of website van Uber Eats problemen geven bij het plaatsen van een bestelling. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de app vastloopt of niet goed werkt met jouw mobiele apparaat of webbrowser.
6. Bezorger kan jouw locatie niet vinden
Het kan voorkomen dat de bezorger jouw locatie niet kan vinden. Mogelijk heb je een onduidelijk adres opgegeven of is de bezorger niet bekend met het gebied waarin je woont.
7. Ontbrekende items in de bestelling
Het kan voorkomen dat er items ontbreken in de bestelling die je hebt ontvangen. Mogelijk is dit per ongeluk in het restaurant achterwege gelaten of is er iets misgegaan tijdens de bezorging.
8. Problemen met annuleren van de bestelling
Soms kan het voorkomen dat je een bestelling wilt annuleren, maar dat dit niet goed lukt. Dit kan bijvoorbeeld zijn omdat de app niet goed reageert, of omdat je niet binnen de gestelde tijd hebt geannuleerd.
9. Slechte klantenservice
Het kan voorkomen dat je niet tevreden bent over de klantenservice van Uber Eats. Mogelijk ben je niet goed geholpen bij het oplossen van een probleem of duurt het te lang voordat je antwoord krijgt op je vragen.
Wat te doen bij problemen met Uber Eats
Als je problemen hebt met Uber Eats kan dat vervelend zijn, maar gelukkig zijn er opties om het probleem op te lossen. Dit zijn een paar stappen die je kunt volgen en personen of afdelingen die je kunnen helpen:
1. Contact opnemen met de klantenservice – Dit is waarschijnlijk de eerste stap die je moet zetten als je een probleem hebt met Uber Eats. De klantenservice kan je hier verder helpen door het probleem te onderzoeken en mogelijk een oplossing te bieden. Dit kan bijvoorbeeld via de app of via de website. Houd er rekening mee dat de reactietijd soms lang kan zijn, afhankelijk van het volume van vragen en klachten dat Uber Eats ontvangt.
2. Feedback geven – Als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt of als je ontevreden bent over de service van Uber Eats, kan je feedback geven. Dit doe je via de app of website bij het gedeelte “feedback”. Jouw feedback wordt gebruikt om de dienstverlening te verbeteren en om aan de nodige veranderingen te werken.
3. Klachten indienen bij de Geschillencommissie – Als je problemen hebt met de bestelling of levering van jouw Uber Eats-bestelling, kan je ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Voedsel Boxen. Dit is een organisatie die speciaal in het leven is geroepen om klachten over maaltijdbezorging op te lossen. Hun website bevat informatie over hoe je bij een klacht te werk moet gaan.
Kortom, als je problemen hebt met Uber Eats zijn er een aantal stappen die je kan nemen en personen of afdelingen die je kunnen helpen. Begin bij de klantenservice en geef feedback als nodig. Als een klacht indienen noodzakelijk is, dan kan je dat ook bij de Geschillencommissie doen. Hopelijk worden deze stappen met zo min mogelijk diverse problemen gevlogen.